شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

طرز تهيه فلافل

آشپزي نوين

طرز تهيه فلافل خانگي با نخود:
براي تهيه فلافل نخود را بايد خيس كنيم. خيس خوردن نخود كمي طول مي كشد، ولي اگر به نخود درحال خيس خوردن مقداري نمك اضافه كنيم زمان خيس خوردن نخود نصف مي شود و در عرض دو سه ساعت نخود آب را به خودش جذب مي كند. براي همه حبوبات مي شود از اين روش استفاده كرد. اين راه حل براي مواقعي است كه عجله داريم و از قبل فكرش را نكرديم. راحت ترين راه براي طرز تهيه فلافل اين است كه بعد از خيس خوردن نخود، آن را به همراه پياز و سير و ادويه و جعفري داخل ميكسر يا همان مخلوط كن بريزيم.


طرز تهيه فلافل خوشمزه,سرخ كردن فلافل,نكات تهيه فلافل

راحت ترين راه براي طرز تهيه فلافل اين است كه همه مواد را با هم داخل ميكسر بريزيم


ولي اگر ميكسر در دسترستان نبود مي توانيد نخود را چرخ كنيد و به همراه سير و پياز رنده شده و جعفري خرد شده ورز دهيد. براي ميكس هم لازم نيست خيلي مواد را له كنيم. بعد از اينكه ميكس كرديد، آرد را اضافه مي كنيم. تخم مرغ را هم به مواد اضافه مي كنيم و مواد را خوب ورز مي دهيم. بعد هم به شكل توپ در مي آوريم و در روغن سرخ مي كنيم .

 

نكات مهم براي طرز تهيه فلافل خوشمزه:

دستور پخت فلافل,طرز تهيه فلافل,مواد لازم براي تهيه فلافل

بايد فلافل ها را در روغن زياد سرخ كرد


1. براي طرز تهيه فلافل نخود به خاطر آن كه نفاخي نخود گرفته شود، بهتر است كه آن را چند روز قبل خيس كنيد و هر بار آب آن را دور بريزيد. حتي مي‌ توانيد آن را چند بار بجوشانيد و آبش را خالي كنيد و سپس نخودها را چرخ كنيد. به اين ترتيب كمتر باعث نفخ مي‌ شوند.


2. ادويه هايي كه در مواد لازم فلافل گفته شد، ادويه هاي اصلي براي طرز تهيه فلافل هستند و پيشنهاد اين است كه حتما از همه ادويه ها براي تهيه فلافل استفاده كنيد.


3. بهترين ادويه براي پخت فلافل زيره است البته فرقي نمي‌ كند كه شما زيره سياه اضافه مي‌كنيد يا سبز. افزودن زيره به فلافل به هضم بهتر آن كمك خواهد كرد.  مي‌ توانيد به مايه فلافل كمي هم نعناع خشك اضافه كنيد به اين ترتيب فلافل عطر بهتري پيدا خواهد كرد.

4. هنگام تهيه فلافل دقت كنيد كه نخودها را زياد چرخ نكنيد تا له نشوند زيرا در اين صورت مايه فلافل وا مي‌ رود. البته بهتر است خيلي هم نخودها درشت نباشند كه زير دندان احساس شوند بهتر است اندازه نخود هاي چرخ شده كمي از دانه‌ هاي شكر درشت‌تر باشد.

5. بعضي ها تخم مرغ را به فلافل اضافه نمي كنند و به تهيه فلافل تا همين مرحله بسنده مي كنند ولي به نظر مي رسد تخم مرغ حكم چسب را براي مواد دارد و باعث شكيل شدن فلافل مي شود و به آن زيبايي مي دهد. همچنين از خشك شدن فلافل جلوگيري مي كند. درباره بيكينگ‌پودر نيز بايد بگويم كه فقط مقدار كمي از آن را به مايه فلافل اضافه كنيد تا باعث پف كردن آن‌ ها شود.

6. براي سرخ كردن فلافل، آن‌ ها را در ظرفي نچسب و كوچك كه روغن عمق پيدا كرده است، قرار دهيد تا فلافل‌ها بعد از افتادن در روغن داغ به كف ظرف برخورد كنند و به سطح بيايند. به اين ترتيب فلافل خوشمزه و ترد خواهيد داشت.

7. براي سرخ كردن فلافل‌ها از قالب‌ هاي مخصوص استفاده كنيد و بگذاريد تا روغن كاملاً داغ شود، متاسفانه فلافل را بايد در روغن زياد سرخ كرد تا هم زيباتر شود و هم يكدست پخته شود. ولي مي توانيد در انتها با دستمال روغنش را بگيريد.

8. چاشني مناسب غذاي فلافل فقط ترشي است، آن هم ترشي انبه، بادمجان يا ميوه. البته شما مي‌ توانيد فلافل را با كلم شور يا ترشي نيز ميل كنيد.

9. بهتر است نان مناسب براي خوردن فلافل پيتا باشد كه نوعي نان لبناني است و كمي ضخيم‌تر از نان لواش است و دو لايه دارد.

10. نوشيدني پيشنهادي همراه فلافل نيز يك ليوان چاي نعناع است. البته هندي‌ ها با  غذاي فلافل نوشيدني‌ اي به نام لاسي مي‌نوشند؛ «لاسي» دوغ شيريني است كه مواد تشكيل‌ دهنده آن، ميوه است. 

دستگاه اسپرسو ساز

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد