شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

   

كاربرد استيل در صنايع غذايي، تمامي مراحل از برداشت مواد اوليه تا نگهداري، پخت و حتي سرو مواد غذايي را دربرمي‌گيرد. انواع مختلفي از فولاد ضد زنگ در بازار موجود است اما همه‌ي انواع فلز ضد زنگ مناسب استفاده در صنايع غذايي نيستند. در ادامه نگاهي به كاربرد استيل در صنايع غذايي مي‌اندازيم. و آلياژهاي پركاربرد در اين صنعت را بررسي مي‌كنيم.

استنلس استيل براي اولين بار در ساخت چاقوهاي آشپزخانه به كار گرفته شد. پس از آن نيز اين آلياژ در توليد ساير تجهيزات آشپزخانه استفاده شد. در گذشته از مواد مختلفي مانند آلياژهاي پايه مس و آلياژهاي حاوي سرب در صنايع لبني استفاده مي‌شد. كه باعث به خطر انداختن سلامت مصرف‌كنندگان و ضرر مالي توليدكنندگان شد. همين امر راه را براي استفاده از آلياژهاي استنلس استيل باز كرد و ما امروزه شاهد انواع كاربرد استيل در صنايع غذايي هستيم. ورق استيل ضدزنگ در برابر عوامل خورنده شيميايي مقاومت بالايي دارد و به راحتي نيز تميز مي‌شود.

موسسه ملي استاندارد آمريكا در اواخر دهه 1920 ميلادي، استانداردهايي را در جهت توسعه بهداشت و سلامت صنايع غذايي منتشر كرد. كه امروزه از اين استانداردها براي تعيين صلاحيت آلياژهاي مختلف براي استفاده در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. البته شايان ذكر است كه اين استانداردها در حال بروزرساني و بهينه شدن هستند .

فولادهاي زنگ نزن به صرف داشتن برچسب ايمن براي غذا، به گزينه‌ي مناسب براي استفاده در فرايند توليدي در صنايع غذايي تبديل نمي‌شوند. هر گريد از استنلس استيل‌ها، تركيبات و ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد كه آن‌ها را براي استفاده در بخش خاصي از صنايع غذايي ايده‌آل و مناسب مي‌كند. براي مثال ورق استيل 304، ورق استيل 430 و ورق استيل 316 از گريدهايي هستند كه در صنعت غذايي كاربرد فراواني دارند.

روش سنتي محدوديت‌هاي بسياري را براي خريداران ايجاد مي‌كرد. كه يكي از آن‌ها محدوديت زماني براي خريد است. چرا كه فروشگاه‌ها در ساعت مشخصي قادر به ارائه خدمات بودند. و اين امر موجب به تعويق افتادن خريد مي‌شد. با توجه به تاثير تغييرات نرخ ارز بر بازار آهن و نوسانات لحظه‌اي بازار آهن، قيمت تمام شده محصولات در هر روز با روز قبل متفاوت خواهد بود. پيدايش و پيشرفت تكنولوژي و وجود فروشگاه هاي آنلاين آهن آلات، خريد آهن آلات و محصولات فولادي را براي صاحبان صنايع مختلف بسيار ساده كرده است. بهترين فروشگاه‌ آنلاين آهن الات مثل فروشگاه بازرگاني پولاد به شما اجازه مي‌دهد كه محصولات مختلف را مشاهده كرده و با هم مقايسه كنيد. سپس محصول مورد نظر خود را در هر زماني به‌صورت آنلاين سفارش دهيد. و در محل مورد نظر خود تحويل بگيريد. امكان فروش و فرمينگ انواع ورق گالوانيزه، ورق رنگي، ورق سياه، ورق روغني، ورق شيرواني، ورق سينوسي كركره اي، ورق ذوزنقه اي، انواع شبكه مش فولادي، ميلگرد آجدار، گل ميخ و… نيز در سايت آهن فروشي هاي آنلاين فراهم است.

مراكز فروش معتبر براي خريد آهن آلات كيفيت محصول خود را تضمين كرده و پشتيباني شبانه‌روزي دارند. فروشنده بايد فاكتور رسمي و معتبر به شما ارائه كند. مراكز فروش آهن آلات بايد فاكتور رسمي با مهر و امضا، تاريخ و رعايت كليه الزامات آن به شما تحويل دهند. ارسال كالا به محل تعيين شده توسط مشتري از موارد قابل توجه است. در خريدهاي آنلاين شما مي‌توانيد از هريك از شهرهاي ايران، سفارش خود را ثبت كنيد. و كالا را در محل خود تحويل بگيريد. در زمان خريد آهن آلات از توجه به تنوع محصول غافل نشويد. از مراكزي خريد كنيد كه مثل شركت بازرگاني پولاد، انواع محصولات از برندها و توليدكنندگان داخلي و كالاهاي وارداتي را با توضيحات كافي در وبسايت خود نشان مي‌دهند. اين امر به شما امكان مي دهد كه با توجه به مشخصات محصول و قيمت آن‌ها. اقدام به ثبت سفارش و خريد از بهترين آهن فروشي آنلاين نماييد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.