شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

 

ورق‌هاي فولادي از دو روش نورد سرد و گرم ساخته مي‌شوند. عموماً ورق‌هاي نورد گرم، پس از ساخته شدن در فرايند به وجود آوردن يك لايه ابتدايي به واسطه فلز روي به روي ورق‌هاي فولادي توليد شده، گالوانيزه(ورق گالوانيزه) ساخته مي‌شوند. روش‌هاي گالوانيزه شامل مواردي همچون: گالوانيزاسيون گرم، آبكاري روي، پاشش مكانيكي روي، پاشش گرمايي روي و پوشش با رنگ‌هاي روغني از روي است. ساختار آهن به شكلي است كه با سرعت زيادي با اكسيژن موجود در هوا واكنش مي‌دهد و در آخر زنگ مي‌زند. از اين رو كه مقدار زيادي ماده تشكيل دهنده فولاد، آهن است. اين فلز در معرض آسيب پوسيدگي و خوردگي قرار مي‌گيرد. و به اين علت كه اين دو فلز به شكل گسترده‌اي در صنايع مختلف به كاربرده مي‌شود، مقاومت بالاي آن‌ها در مقابل زنگ زدگي اهميت بالايي دارد. از جمله چاره هاي‌انديشديده شده براي مقاوم‌سازي اين دو فلز در مقابل زنگ زدگي، گالوانيزسيون است.

مزايا و معايب ورق‌ گالوانيزه

استفاده از اين ورق‌ها داراي مزيت‌هاي زيادي شامل موارد زير است:

دوستدار محيط زيست: به دو علت به اين محصول دوستدار محيط زيست گفته مي‌شود. يكي انتقال ندادن گاز‌هاي سمي و خطرناك به محيط پيرامون است. و مورد دوم اينكه به دليل مقاومت بالا در مقابل پوسيدگي، نيازمند مراقبت و نگهداري نيستند.

هزينه كمتر: براي انجام فرآيند گالوانيزينگ، در مقايسه با روش‌هاي ديگر جلوگيري از عوامل محيطي(خوردگي و خراش) هزينه كمتري را مي‌طلبد.

هزينه كمتر براي تعميرات و نگهداري: حتي در صورتي كه فرآيند گالوانيك در مقايسه با روش‌هاي ديگر هزينه بيشتري بطلبد. اجراي آن به علت نياز نداشتن به تعميرات پرهزينه، پيشنهاد مي‌شود.

طول عمر طولاني: طول عمر ورق‌هاي پوشيده شده از روي با محيطي كه به طور كامل خورنده است، بين ۲۰ تا ۳۰ سال است.

اعتبار: استاندارد‌هاي متفاوتي در زمينه گالوانيزك ورق‌هاي فولادي، در قسمت به وجود آوردن پوشش‌هاي نازك گفت و گو مي‌كنند. و اين مسأله نشان دهنده اين است كه طول عمر و طريقه عملكرد لايه روي، براي خريداران اين محصول مورد اعتماد است.

نگهداري در مقابل صدمات محيطي به شكل اتوماتيك: پوشش‌هاي گالوانيزه به اين علت كه در فولاد نفوذ كرده‌اند. و به صورت كاتد رفتار مي‌كنند، خواهند توانست مقاطع‌ريزي كه در روي سطح فولاد وجود دارند را از آسيب‌هاي محيطي و خوردنگي، حفظ كند.

دوام پوشش: پوشش به وجود آمده از روش گالوانيزه به علت دارا بودن يك ساختار متالوژيكي مخصوص، از مقاومت بالايي در مقابل صدمات مكانيكي، خوردگي و سايش برخوردار است.

حفاظت كامل: پوشش به وجود آمده اين قابليت را دارد كه همه نقاط و سطح‌هاي فولاد را از گوشه‌ها و جا‌هاي باريك گرفته تا فرورفتگي‌ها پر كند. و از خوردگي آن‌ها جلوگيري به عمل مي‌آورد. در اين زمينه پوشش گالوانيزه بهترين عملكرد را ايفا مي‌كند.

بازرسي آسان: پوشش گالوانيزه هيچ احتياجي به آزمايش‌هاي مخربي ندارد. و با آسان‌ترين راه ممكن از طريق چشم مي‌توان برسي و كنترل كرد.

رسيدن به هدف در زمان كوتاه: در صورتي كه نيازمند استفاده از ورق‌هاي گالوانيزه هستيد، لازم نيست زماني را براي آماده‌سازي سطح، رنگ كردن و يا بازرسي صرف كنيد.

نگهداري كامل توسط پوشش ورق گالوانيزه: انجام فرآيند گالوانيزه به شرايط آب و هوايي موجود وابسته نيست.

حالا كه با مزاياي اين ورق‌ها آشنا شديد لازم است تا با معايب آن نيز آشنا بشويد. فرآيند جوشكاري ورق‌هاي گالوانيزه در
در مقايسه با آهن معمولي از پيچيدگي و سختي‌هاي زيادي برخوردار است. گاز‌ها و بخار‌هايي كه نتيجه انجام وشكاري سمي هستند، با گذشت زمان طولاني سبب بروز بيماري‌هاي ريوي حاد و با گذشت زمان كمي نيز سبب سردرد، سرگيجه و حالت تهوع مي‌شود. بنابراين ما توصيه مي‌كنيم هنگام جوشكاري با اين ورق‌ها حتماً ماسك‌هاي استاندارد به كار بگيريد و مدت زمان جوش كاري براي هر فرد با استفاده از تجهيزات استاندارد چهار ساعت است.

قيمت ورق گالوانيزه

پس از توليد ورق گالوانيزه بسته به ويژگي‌هايي مثل كارخانه توليد‌كننده ورق گالوانيزه(ايراني يا خارجي)، نحوه توليد گالوانيزه، مقدار ورق گالوانيزه در مرحله آخر، ابعاد و سايز ورق‌ها، ميزان پوشش ورق روي و كيفيت پاياني ورق و استاندارد‌هاي توليد قيمت‌گذاري مي‌شود. شما مي‌توانيد براي خريد آهن آلات به فروشندگان معتبر مراجعه كنيد تا محصول مورد نظر را با بهترين قيمت خريداري كنيد.

استيل در صنعت يخچال سازي

ورق استيل در صنعت يخچال سازي كاربرد گسترده اي دارد. بكار گيري ورق استيل در ساخت يخچال يك امر رايج به شمار مي آيد. به طور تقريبي در تمامي يخچال هاي به رنگ سفيد و يا هر رنگ ديگه از جمله نقره اي، از ورق استيل استفاده شده است. اگر استيل به كار گرفته شده در ساخت يخچال كيفيت و مرغوبيت لازم را نداشته باشد، به دليل عدم استفاده از عناصري مانند كروم و نيكل، اگر يخچال در مجاورت هوا و رطوبت قرار بگيرد، شروع به زنگ زدن مي كند.

شايد تصور كنيد كه كاربرد استيل در يخچال سازي، صرفا شامل بدنه و ديواره هاي خارجي يخچال شما مي‌شود. اما اين طور نيست. بسياري از قسمت هاي مختلف يخچال مانند موتور، ديواره هاي داخلي و… از استيل ساخته شده اند. به همين خاطر زنگ زدگي شامل سطوحي كه شما با چشم مشاهده مي كنيد، نخواهد شد و به مرور شايد بسياري از اجزاي داخلي يخچال را درگير كند!

استفاده از ورق استيل مرغوب در جهت جلوگيري از زنگ زدگي صورت مي پذيرد. ورق استيل مرغوب و با كيفيت اين قابليت را دارد تا توسط يك ساينده پشمي استنلس پرداخت و پس از آن در حد نو پوليش شود. اما لازم است بدانيد اگر مراقبت هاي لازم را براي نگهداري از استيل انجام دهيد، نيازي به انجام موارد گفته شده نيست.

قيمت ورق استيل

ورق استيل بگير و انواع مختلف ديگر آن، در ابعاد و ضخامت هاي مختلفي توليد مي شوند. البته لازم است بدانيد كه ابعاد و ضخامت‌ ورق استيل با كاربردي كه دارد، كاملا در ارتباط مي باشد. به همين خاطر براي اطلاع داشتن از قيمت روز آن ها بهتر است با كارشناسان فروش معتبر تماس گرفته شود. عوامل مختلفي از جمله نرخ ارز، هزينه هاي تمامي شده توليد، ضخامت، ابعاد و… هر كدام مي توانند بر روي قيمت ورق استيل تاثير بگذارند. شما مي‌توانيد براي دريافت مشاوره از كارشناسان مطلع استفاده كنيد تا بتوانيد خريد استيل، مثل ورق 304 و ورق 430 را به كمك فروشندگان محصولات استيل انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.